Saturday, July 9, 2011

I hate REMPIT Language

 Assalamualaikum :)

Hai-2. Okay hari ni seriously terasa nak update fasal bahasa rempit ni. Okay aku panggil bahasa tu, bahasa rempit je. Bagi siapa yang tak tahu tu, alah bahasa yang diubah-ubah tu. Ex, CEKOLAH. Hello, tolong lah eja tu elok-2 sikit. Kan kelakar bunyi nye kalau ayat tu diubah. Contoh macam, 'aq ckolah ecok'. Errrr, nak menyebut pun payah lah, kan lagi bagus kalau eja elok-2. Usually, S selalu akan ditukarkan kepada C. Contoh yang lain yang aku tak suka. Siapa jadi cape. Bukan tu je kalau ada yang tulis W belakang tu pun aku tak berapa nak suka macam 'adew kew' Errrr. Selalu nye budak sekolah menengah kot yang guna bahasa macam ni.

Act, apa tujuan eh tulis macam tu ? Nak short form ? Kalau guna bahasa yang betul pun still boleh short form apa. Or nak bagi word tu bunyi nye macam manja ? Bagi aku bukan manja kot kalau macam tu but menyusah kan untuk menyebut adalah. So, please lah stop from use word yang diubah-2 tu. And benda tu bahaya untuk korang jugak sebab kalau dah terbiasa dengan word yang macam tu nanti takut tertulis dalam exam. Aku rasa dah cukup perfect dah bahasa yang asal. So please don't replace S ke C. Cacat bahasa :) And sesiapa yang terasa. Sorry ni just pendapat je. And maybe untuk kebaikan :) So, fikir-2 kan :)

No comments:

Post a Comment